Nattetid

yepp, sitter uppe på Vc eller närmare bestämt särkivaara gärden på praktik. Klockan är tio i två.. Yee.
De är alltså praktik nummer två, och de gör vi på geriatriken - äldreomsorgen på ren svenska.
Hittills har den väl inte varit allt för givande om jag ska vara helt ärlig. Har jobbat på äldreboenden tidigare och inte ännu sett något nytt, men I know, I have alot to learn men.. än så länge har det varit helt vanliga dagar /nätter. Sköterskorna sa att det tillome har varit ovanligt lugnt. Iofs har jag lärt mig rutinerna och så.. hmn, lite lagar.. so on.

yeye, Påsken är över..
Har haft en rätt chill påsk, festen på lördagen var rätt greit.. Förfesten hade en sjukligt bra stämning, man blev glad av att bara komma in i killarnas hus. Jonko med världens fjortisfylla tvingade oss att börja pimpla såfort vi tog oss igenom dörren..:P Men de är så det ska vara, hehu!

Yee, annars vet jag inte- eller jo! ni som funderar om ni ska läsa "män som hatar kvinnor" eller se filmen - läs boken, god damit! Jag tycker att den är grym och kunde inte lägga i från mig boken.. Ofh, den va bra !


Nu ska jag börja läsa den andra boken i serien på tre - flickan som lekte med elden..


Vilken bok-nörd jag börjar bli... Men kan inte låta bli, boken va greit. Har tidigare bara läst "feel-good böcker" av typ marian keyes.. men hon e grym!

Nåniin.
Ska se var min handledare rymde för en halvtimme sedan typ..
Sen ska ja nog ta mitt pick och pack hemmåt, börjar klockan 07 i morgon så slutar vi tre för att hinna sova en timme eller så!

Hare gött gott folk
XoXo / Empzoo Empzoo - "you cant

Kommentarer
Postat av: Maggie

Hej millan :)

Bocker ar det basta som finns ju ( nej jag ar inte betald av mamma bibliotekarie for att saga sa :P)

Och LAS alla tre, dom blir bara battre och battre for varje bok!

Jag laste alla tre pa typ en vecka eller tva en sommar, kunde inte lagga ifran mig dom :)



Ha det sa bra!

Puss Maggan

2009-04-16 @ 10:15:10
URL: http://maggieocherik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0