Färdig, done, valmis, terminado, έτοιμος, готовый...

Heyhey!
Som sagt på svenska, engelska, finska, spanska, grekiska och ryska.. så är  jag nu färdig med min praktik, denna praktikperiod alltså. JAg vart godkänd och fick "vg" i fler områden än vad jag trodde att jag skulle få...
När jag jag begav mig dit första dagen trodde jag att jag åkte  LLTs röda buss rakt in i ett misslyckande, men icke!
Känner dock att I got soooo much to learn,
Emilia...att jobba med människor är ett ständigt lärande! /Citat av en het läkare..  (also called dr. Fell, hur hett låter inte bara de) Självklart så gav han mig ett stort smile för att han skämtade, även om de faktiskt stämmer ;) (What else can I do but agree? )

Jahaps, Nästa praktik är Geriatrik praktiken  (äldreomsorg) som jag gör i Övertorneå.. det innebär 3 veckor(minst) i vackra tornedalen!
Inom dessa veckor kommer även min kära Minken att komma hem, vilket kommer att förgylla min tillvaro i byn ytterligare..=)

Sedan blirre Öjebyn, rättpsyk. Vågar inte redigt fundera riktigt över de ännu.. these people are the really creepy ones.. buhhuuhu(ryser).

Såå man kanske blir ssk någon gång endoo ;)

Ska strax käka lite lunch, träffa gustav över en kaffe och sedan ska jag vidare och träffa tjejerna i stan =) Ska bli gött en fredag som denna!

JO!
XoXo
//Emilia  - kunskap är aldrig tungt att bära på // Dr. (hunk) fell.



Kommentarer
Postat av: maggie

Hej Millan!

Shit vad mycket "skoj" du far vara med om da! Kanske inte direkt skoj att se sjuka manniskor, men du far ju verkligen lara dig det du vill och tycker ar intressant.

KUL! :) Hoppas det gar fortsatt bra :)



Vi tankte aka uppover i sommar forresten, ses vi da? :D

Puss och kram maggie

2009-03-26 @ 03:12:49
URL: http://maggieocherik.blogspot.com
Postat av: Maggie

hej millan!

Hur mar du?

Shit vad mycket du far lara dig! Vad kul! :)



Vart ska du jobba i sommar forresten? Vi tankte komma uppover, ses vi da? :D



Pusskram maggan

2009-03-26 @ 03:15:41
URL: http://maggieocherik.blogspot.com
Postat av: maggie

Tackar! :)

Hahaa, ibland maste man vara ute i god tid ;)

Nej men, vi planerar lite vad vi ska gora i sommar nar vi kommer hem innan vi bada maste satta igang och jobba igen eftersom vi kommer vara fattigare an fattigrattor nar vi kommer hem :D



Kul med skoterVM, inte for att jag heller ar nan renodlad skotertjej men lite kan man val nar man kommer fran tornedalen ;)

Ni kommer fa asskoj, halsa snon fran mig ;)



Pusss!

2009-03-28 @ 11:42:13
URL: http://maggieocherik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0