Linköping 1 vecka 4 dagar

Jäpp, så "länge" har jag nu bott i Linköping och tro mig I like it! Så för er som känt mig länge och väntar på att jag ska ångra mig och flytta hem.. It aint gonna happen...på ett bra tag iaf.
Jobbet, på BOND (Barn Onkologi Neurokirurgi Diabetes avdelningen) på US (Universitets sjukhuset). Jag går fortfarande inskolning eller introduktion om ni så vill kalla det. De känns... både bra och läskigt. Det är fruktansvärt mycket att tänka på.. Vad som ska förberedas innan alla dessa undersökningar barnen får gå igenom, alla dessa sjukt starka mediciner som de får i sig, måste man passa sig för, ge mediciner i rätt tid osv osv. Det är nämligen så att barn får MYCKET starkare mediciner, speciellt cytostatika (vilket kändes helt sjuk att ge till ett barn), barnen får så mycket att samma dos skulle döda en elefant.. scary.

De finns så mycket olika saker som ja ska kunna... självklart de är väl poängen med inskolningen, men halva har gått och ja börjar känna mig lite stressad. Men, vill man så kan man?

Sen har jag nu börjat söka jobb som instruktör, har bara sökt till World Class då dem hade en annons ute att de behövde instruktörer... självklart sökte jag förra veckan, jag har dock inte hört någonting därifrån och jag börjar bli prillig.. I want to have it! ;P

Lägenheten förresten är jag sjuuukt nöjd med, iofs har vi inte hunnit göra mer än att köpa en soffa, matbort och säng, så hyllor, tavlor, mattor och fina lampor saknas... Det får väl komma då jag fått min första lön... as a nurse, känns helt sjukt alltså.

Ja annars i helgen var jag, johan, Oskar och Danne ute, mötte upp Wagge också på Harrys =P Linköpings egna klamydiagrotta fick jag höra att det var.
Det var rätt skojigt.
Lördag hakade Emma, Sofie och Wagge ut med mig och Johan, gick på Silver, slutade upp på Harrys, En helt sjukt bra kväll med en massa mys och än mer dans och bra musik =)

Så nu ska ja väl avrunda, händer inte destomer i mitt liv, än så länge!

SumpiHej!
//Emilia - De ä int så Dant!

Kommentarer
Postat av: Nassu

Vad kul att du har det bra och trivs gumman! Och de där med jobbet kan jag tänka mig hur scary det är, men tänk att det är så för alla i början, och jag vet att du kommer klara det galant! När får man komma och hälsa på? =) Och fortsätt skriv blogg så man hänger med vad som händer där borta. Ha det underbart! Puss och Kram

2010-06-15 @ 13:04:56
Postat av: Tiapia

Siss, you are doing just fine girl ;)

Saknar dig så det gör ONT i kroppen juh...

Snart, snart, snaaart får vi träffs :)

2010-06-17 @ 07:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0