Är det dags..

Att skriva lite i bloggen igen kanske...
Vad har hänt sen jag skrev sist, oj, väldans mycket! Inga egentligen speciella happenings men det händer ju saker ofta.
Jag och min älskling var på en härlig promenad igår och funderade just på det och kom fram till att vi har förändrats såå mycket.

I början hade jag det så svårt att hitta mig själv här i Linköping, jag var redan stressad från skolans sista termin, sista tentorna och slutpraktik, sen skulle jag flytta längre ifrån min familj (förutom syster då som jag hamnade lite närmare, men fortfarande 4 h på tåg), ett nytt ställe, en ny roll då jag från att vara student skulle bli sjuksköterska och klara mig själv, på jobbet var det lite kaos när jag började, sluta på gymmet som instruktör som jag upplever är en såå stor del av mig. Sen sist men inte minst flytta tillsammans med Johan till den här världen där jag var rätt ensam utan honom.
Igår började vi prata och vi insåg att jag har hittat jättefina människor att umgås med och som jag har runt mig. Situationen på jobbet har blivit så mycket bättre och jag känner mig lite säkrare i min roll som sjuksköterska även om jag har en lång bit kvar tills jag är van. Hittade jobb som instruktör på ett jättefint och mysigt gym.
Mina kollegor på jobbet och gymmet är fantastiska och jag stormtrivs.
Lägenheten som vi fick har börjat bli mer personlig och mysig så jag trivs här också mycket bättre.

Mamma har också flyttat närmare, så istället för att flyga över halva sverige för att komma dit så tar de två timmar med tåget upp till stockholm. Jag älskar det. Även min syster har flyttat närmare, till Jönköping, vilket jag inte riktigt ännu känt av i fördel att det går snabbt att ta sig hit eller dit, men det kommer väl... kanske...hoppas jag.

Jag har förresten hittat världens godaste müsli, inte så nyttigt kanske men ta mig tusan så gott med lite mjölk!
Jahap, idag ska jag jobba kväll, fick hjälp med min spinning idag av Micke, tusen tack!
Sitter och funderar på om jag ska ta en joggingrunda innan jag går till jobbet, tror jag ska passa på medans man kan och det inte regnar. Men det är ju så mycket skönare att göra det på sommaren när det är varm och härligt :)
Yess, på med kläderna och iväg!

Kram
/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0